2013. április 24., szerda

Utolsó brügge-i napunkra még a nap is kisütött

Újra itt egy nagyon szuperül sikeredett hazai kiruccanás után, hogy gyorsan folytassam a nyaralásunk élménybeszámolóját, ami lassan de biztosan teljesen aktualitását veszíti lévén, hogy 3 hét távlatából sztorizgatok .... szerencsére azóta nem történt túl sok minden velünk, így továbbra is a nyaralásunk a legérdekesebb téma amivel elő tudok rukkolni azon kívül, hogy Ancsa barátosnémnak innen is gratuláljak a harmadik trónörökös, Andriska sikeres leszállításhoz :) :)
Szóval, röviden a harmadik és egyben utolsó napunkról Brüggeben. Mivel előzetes értesüléseink szerint Brüsszel városa nem egy nagy szám (tanúsíthatom, hogy a hír igaz), úgy terveztük, hogy még az egész keddi napot a határozottan nagy szám Brügge-ben töltjük és csak a kora esti órákban lécelünk tovább.
Reggel a Choco-Story Csokoládémúzeumban kezdtük napi programunkat, hogy szépen kiműveljük magunkat a kakaó és csokoládé történetéről, a praliné és bonbongyártás művészetértől és nem utolsó sorban kóstoljunk párat a méltán neves belga csokiremekművekből. A múzeum érdekes, a bonbonkészítő prezentáció szórakoztató, a kóstolás - annak ellenére, hogy nugátot kínáltak - finom volt :)

Ezután következett a napi challenge, a Belfortnál tülekedő tömegen való túljutás és az egyre keskenyedő toronyba felvezető 366 lépcsőfok megmászása. Szerencsére, mivel már nem volt ünnepnap, lényegesen gyorsabban sorra kerültünk, mint vártuk. Tapasztalt lépcsőmászók révén pikk-pakk bevettük a harangtornyot, hogy aztán végre kigyönyörködjük magunkat a rég várt és jól kiérdemelt csodálatos látványban, ami odafenn elénk tárult. (mindezt úgy, hogy fenn 80-100 km-es szél volt.. legalább ott nem voltak sokan)

Miután sikeresen teljesítettük valamennyi küldetésünket, amit Brügge-re beterveztünk, nem maradt más hátra, minthogy közkívánatra sorra látogassuk azokat a városrészeket, amikbe az előző napokban teljesen beleszerettünk..
Visszamentünk a kedvenc parkomba az Our Lady's Church mögött és végigsétáltunk a számunkra legszebb kanálisok mentén élvezve a napsütést, ami 6 nap után végre minket is utolért egy pár órára..

Miután kellemesen elfáradtunk a 3 órás sétálgatásban, elmentünk ebédelni az előző napi pubba, a Cambrinusba, ahol a hírek szerint nem csak a sörökből, de a finom falatokból is busás kínálat van... Jelentem, nem csak az étlapjuk kiváló, hanem a konyhájuk is, így jól belaktunk a finom levessel, sajtkölteményekkel és halakkal..
A késői ebéd után visszasétáltunk a szállásunkra, átvettük a poggyászunkat a portugál néniktől, akik továbbra sem értettek minket, majd kibuszoztunk a pályaudvarra, hogy csekély 40 perces vonatúttal este 8-kor megérkezzünk Brüsszelbe, ami pillanatok alatt kiérdemelte nálunk a Genfnél is rondább város címét :)