2013. április 9., kedd

Második napunk Amszterdamban

Mivel az első nap élménybeszámolója túl hosszúra és unalmasra sikeredett, ígérem, hogy a többi napot nem fogom ilyen részletekbe menően bemutatni.
Szóval második Amszterdamban töltött napunk röviden és tömören arról szólt, hogy bejussunk az Anna Frank Huisba, ami elég kilátástalannak bizonyult a nap jelentős részében.
Kicsit részletesebben: Az enyhén fagyos éjszaka után reggel első utunk a Pancakes! Amsterdam nevű mindenki által melegen javasolt palacsintázóba vitt minket, hogy incsi-fincsi falatokkal teletömjük bendőnket reggeli gyanánt. Itt Bogyó füstölt lazacos-sajtkrémes blinit evett, én pedig müzlis palacsintát jogival és gyümivel.... nagyon-nagyon fini volt :)

Reggeli után kb. 5 perc sétával eljutottunk a híres-neves Anna Frank Huis Múzeumhoz, ami az egyik legnagyobb prioritást élvező látnivaló volt a nyaralásunk action planjén. Azonnal szívbajt kaptunk, mert nem csak, hogy az épület melletti hatalmas szabad téren nem fért el a kígyózó tömeg reggel 10-kor, de a szomszéd templom mögötti utcára is kilógott a szinte egyáltalán nem haladó sor.
Gyorsan rájöttünk, hogy a mi türelmünkkel esélytelen lesz kivárni a sort (mert persze Balu 1 hónapnyi könyörgés ellenére sem vette meg online az elővételi jegyet és mire 6 nappal az indulás előtt át akartam venni az irányítást, addigra már elfogyott az összes elővételi jegy márciusra - ezért a megjegyzésért jól le leszek tolva :) ), így a jobb a béke elve alapján módosítottuk a napirendet. Ennek megfelelően az első ténylegesen megtekintett látnivalónk az Anna Frank Huis-zal szemközt, a csatorna túloldalán elhelyezkedő Tulipmuseum volt, ami meglepő módon a tulipántenyésztés történetét mutatta be.. érdekes kiállítás, de semmi extra. A személyzet viszont - akik egyben a museumshopban dolgoznak, ahol mindenféle szépséges virághagymát lehet kapni - külön említést érdemelnek, mert hihetetlenül kedvesek voltak.

Innen kijutva tettünk egy kellemes sétát a Marcsi barátosném és egyben ex-amszterdami lakó által melegen javasolt Jordaan körzetben, ami valóban egy ékszerdoboz a nyüzsgő városban a hangulatos kis utcáival, kanálisaival és üzleteivel.

Miután kisétáltuk magunkat a hidegben, tettünk egy újabb esélytelen kísérletet arra, hogy bejussunk az Anna Frank Huisba. Szerencsénkre ki volt írva, hogy a héten hosszított nyitva tartással üzemelnek és aznap 10-ig nyitva vannak, így úgy döntöttünk, hogy akkor ez a múzeum lesz a desszertünk este.
Ezzel az elhatározással folytatva napunkat elbandukoltunk az akkor már szakadó hóban az Amsterdam Historisch Museumba, mely a város történetét mutatja be a XIV. századtól, a XVII. századi aranykoron majd hanyatláson át napjainkig. Nagyon érdekes kiállítás volt, de rettenetesen nagy a tárlat, így vagy egy egész napot rá kell szánni vagy szelektívnek lenni, különben nagyon tömény.. Mi eredetileg nem is akartunk bemenni, de mivel az időjárás nem kedvezett a szabadtéri programoknak, így bementünk és nem bántuk meg.

Ez a múzeumi reprodukciója annak a bárnak, mely elsőként fogadott melegeket

Amsterdam Historisch Museum bejárata

Amsterdam Historisch Museum udvara a szokásos I amsterdam felirattal, ami kb minden bokorban ott volt
A múzeum után kellőképpen megéheztünk, így egy gyors hot dog-ozás következett a Dam téri búcsúban, ahol már előző nap kinéztünk pár íncsiklandozó falatot.
Mivel már kezdtük lassan nem érezni a lábunkat, egy kis pihentetés gyanánt felpattantunk az első hajóra, hogy részt vegyünk egy 1 órás csatornahajózáson, ahol bejártuk a város nagyobb kanálisait és vízről is megcsodáltuk a nevesebb látnivalókat. Szuper kis fűtött, zárt, üvegtetős hajón voltunk, így a kinti hideg nem zavart be. Viszont a sok sirály úgy teletojta az üveget körülöttünk, hogy nem tudtam túl sok használható képet készíteni, amin ne éktelenkedne egy kis madárpiszok.

5-kor végeztünk a hajókázással, mire már minden más múzeum bezárt, így úgy döntöttünk, hogy olyan egyéb helyi kulturális igényeinknek hódolunk a délután hátralévő részében, amiket csak Amszterdamban lehet csinálni. Ennek megfelelően meglátogattunk egy coffee shopot, ahol vettünk space cake-t, hogy majd valamikor megegyük. Ezután betértünk egy pubba, ahol egy másfél órát eliszogattunk és készültünk a nagy megmérettetésre, ami 8-kor várt ránk az Anna Frank Huisnál.

Csekély 45 perc alatt sikerült végül bejutnunk, de szerencsére valóban megérte a várakozást a múzeum, mert hatalmas élmény volt. (nem lehetett fényképezni, így onnan nincs képem).
Zárásig maradtunk, majd egy rövid sétával újfent elmerültünk Jordaan körzetében, hogy egy hangulatos kis tapas bárban felegyük a fél étlapot vacsora gyanánt :)