2013. április 10., szerda

Sütipütizés 3. amszterdami napunkon

Alig egy nap után újra itt, hogy írjak egy gyors beszámolót  az Amszterdamban töltött  harmadik és egyben utolsó napunkról, mely elég sajátos élményként marad meg emlékeinkben. (Aktivitásom oka első sorban a Bajnokok Ligája :) )
Szombat reggel, mikor is a hotel ablakán kinézve újfent szállingózó hó és fagy látványa fogadott minket, egy hirtelen ötlettől vezérelve elővettem az előző nap vásárolt space cake-k egyikét, hogy az egyszer élünk és egyébként is hideg van elvet követve elfogyasszuk reggelire. Hát nem biztos, hogy életem legbölcsebb döntése volt éhgyomorra  besütizni, no de ‘idegen ország a múlt, ott mindent másképpen csinálnak’ :)
Miután bereggeliztünk a hotelszobában, elmentünk elfogyasztani egy normális reggelit. Betértünk egy cuki kis pékségbe, hogy együnk egy banános waffle-t,  ami emlékeim szerint elég fini volt, de addigra már elkezdett hatni az előétel.
Valamilyen úton-módon eljutottunk a Hermitage Museumba, ahova a Van Gogh Múzeum ideiglenesen át van helyezve. Ja, itt meg kell jegyeznem, hogy Murphy persze ezen a nyaraláson is üldözött minket, mivel a két legnagyobb amszterdami múzeum, a Rijksmuseum és a Van Gogh Múzeum felújítások miatt 1,5 hónapra bezárt a tiszteletünkre. Szerencsénkre legalább a Van Gogh tárlat egy részét átemelték a Hermitage-ba, így legalább a legjelentősebb darabokat meg lehetett ott nézni.
Szóval kicsit ködös emlékeink vannak az odaútról, melynek során állítólag megálltam egy rongyos boltban ruhákat próbálgatni, aztán betértem egy sajtüzembe kóstolgatni, de a lényeg, hogy szerencsésen megérkeztünk a múzeumhoz és végigálltuk a harminc perces sort. Enyhén szürreális élmény volt, de legalább rég nevettünk ennyit. A tárlat, már amennyire emlékszünk, jó volt, de majd még egyszer vissza kell jönnünk ide, hogy tisztább fejjel is megnézzük.

Amikor Balu Vincent-nek érezte magát

A Sor
 A délelőtti képszakadás után délután 1 körülre már teljesen jól lettünk, így a Van Gogh tárlatot követő napirendi pontunk a Tassen Museum volt, amiben sok száz csodaszép tatyó volt kiállítva a XVI. századi daraboktól kezdve napjaink legnagyobb designereinek remekműveiig…. Hát jó párat hazavittem volna, de természetesen a csillagászati árak mindig jó purchase barriernek minősülnek. Miután kigyönyörködtük magunkat a táskacsodákban, lepihentünk egy kicsit a múzeum hangulatos, angolosan berendezett teázójában ...

Következő látnivaló a táskamúzeumtól pár házra található Museum Willet-Holthuysen volt. Ez egy csodaszép, kissé melankolikus hangulatú csatornaparti ház a XVII. századból, mely betekintést nyújt abba, hogy miként élt itt az arisztokrata Willet házaspár az 1800-as évek második felében, hogy aztán a feleség halála után a városra hagyják az épületet és minden ingóságukat azzal a feltétellel, hogy múzeumot üzemeltessen majd benne a város ... határozottan elfogadnám a kecót - főleg a báltermét és a könyvtárát :)

A szépséges házikó után a Hortus Botanicust vettük célba, mely állítólag a világ egyik legrégebbi botanikus kertje. Valószínűleg még túl korai volt a látogatásunk időzítés tekintetében, mert az üvegházakon kívüli növényvilág még nem nagyon kelt életre, de bizonyára gyönyörű élményt nyújthat a kert késő tavasztól őszig.

Utolsó napirendi pontunk a Heineken Experience volt, ahol közel 1 órát kellett sorban állnunk kinn az utcán, hogy nagy nehezen bejussunk a kiállításra. A múzeum első fele, ahol betekintést nyerhettünk a Heineken márka történetébe és abba, hogy hogyan készül az oly népszerű sörük, elég felejthető élmény volt.. Bár mindenféle ötletes és interaktív demonstrációval igyekeznek feldobni a dolgot, valahogy annyira nem volt érdekes nekünk.
Viszont a második fele a múzeumlátogatásnak fun volt. Először is 3 pohár sört adnak minden látogatónak, ami már eleve kicsit feldobja az emberek hangulatát. (a sör nálam 1 pohár után kóla lett, mert továbbra is undorodom tőle). Másodszor pedig rengeteg terem van minden értelmetlen, de annál viccesebb dologgal. Van pár szoba, ahol mindenféle kényelmes szófán el lehet terülni és régi Heineken reklámokat nézegetni. Egyik teremben különböző képeket és videókat lehetett magunkról csináltatni, mint amilyen a már anno postolt képünk is volt. Van pár nagy terem ami csak a BL-ről szól.. pl. rá lehet keresni BL meccsek nagyobb pillanataira azóta, hogy a Heineken szponzorálja a bajnokságot, van sok csocsóasztal meg minden szép és jó, ami a fiúkat érdekli, ha fociról van szó.
Mivel a Heineken az új Bond filmet is szponzorálta, így volt arra is lehetőség, hogy a saját FB-os profilommal leszinkronizált trailert csináltassak, amiben én vagyok a Bond. (Ha valakit érdekel, ez a FB-os profilomon van belinkelve. Nemtom ide bemásolni, mert béna vagyok.)

Miután kiszórakoztuk magunkat a Heineken játszótéren és bevásároltunk a múzeum souvenir boltjában, már elég későre járt az idő és nagyon éhesek voltunk, így elrobogtunk az egyik közeli Vapianoba megvacsizni, hogy méltóképpen lezárjuk a mozgalmakban és kalandokban bővelkedő napot.
Este aztán hullafáradtan kidőltünk és beállítottuk minden telefonunkon az ébresztőórát, hogy véletlenül se aludjunk el reggel, mivel a 10:30-as IC-re volt előre váltott és nem flexibilis jegyünk Antwerpenig, amit nem késhettünk le….
Természetesen ez szombatról vasárnapra történt és az óraátállításról a telefonjainkkal egyetemben mi is elfelejtkeztünk .... :)