2012. december 10., hétfő

Vízivár nézés és forralt borozás havas pálmafák között

Tegnapi kirándulásunk szuperül sikeredett.
Elsőként is végigautóztunk a Genfi-tó déli partszakaszán Franciaországot átszelve, Thonon és Evian városain keresztül a tó Genffel ellentétes csücskébe, hogy meglátogassuk az ország legszebb várát, a savoyaiak által emelt és gyönyörűen karbantartott tóba nyúló Chillon várát.
Itt közel két órába telt, hogy bejárjuk a vár minden zegét-zugát, melyet szinte mindenhol tökéletesen korhű állapotban megőriztek oly módon, hogy nem csak a berendezéssel valamint a szobák funkcionalitásának bemutatásával idézték meg a középkori mindennapokat, de valós mai emberek korhű ruhákba öltöztetésével és az egyes termekbe helyezésével igazi életet vittek a kastélyba. Talán a nagyterem személyzete élvezheti legjobban itt a munkáját: egész nap jobbnál-jobb falatokat esznek és mulatnak ... ezt a melót én is elfogadnám :) A vár belső udvarain középkori piac volt, ahol bemutatták az egyes mesterségeket, illetve finomakat sütöttek-főztek. (Mindenünknek brutálisan füstszaga lett :) )
Miután bevettük a várat, betértünk az étkezőjébe, mely egy középkort megidéző étterem volt és ahol a belső udvarokon sütött ételeket lehetett megkóstolni. Nem tudom pontosan miket ettünk, de valami lencsés cuccot füstölt sonkával és hagymaleves-szerűséget... nagyon finomak voltak, de a legjobb a forralt boruk volt :)
Innen tovább a 3km-rel arrébb elhelyezkedő Montreux városába mentünk, ami Svájc Riviérájaként ismert, és ahol a hó és mínusz fokok ellenére hihetetlen módon pálmafák és ciprusok szegélyezték a parti sétányt. Itt elsőként is megnéztük a híres, zarándokok által gyakran látogatott Freddie Mercury tiszteletére állított emlékművet, aki élete alkonyán jó pár hónapot töltött a luxusvárosban és akinek szobra a parton áll tele csokrokkal és üzenetekkel.
Innen tovább bevetettük magunkat életünk eddigi legnagyobb karácsonyi vásárába... ezrek tolongtak a hatalmas alapterületű vásárban, ahol minden kapható volt, ami szem-szájnak ingere a szép kézműves ajándékoktól kezdve a svájci csokin át a tradicionális svájci fogásokig... egyszerűen zseniális volt, soha nem láttam még ilyen szép karácsonyi vásárt és ilyen karácsonyi hangulatot. Az egyetlen negatívum amit talán fel tudok hozni az az, hogy bár a fonduet imádom, de az egész vásárban az olvadt gruyere sajt szagát lehetett érezni, amiről mindent lehet mondani csak azt nem, hogy kellemes :)