2014. április 1., kedd

4 évesek lettünk Bathban :)

Fergeteges két héttel a hátunk mögött, melynek során megjártuk a csodás Budapestet, a továbbra is ocsmány Varsót, valamint a még mindig álomszép Angliát, újra itt vagyunk, hogy egy pár képpel megemlékezzünk a negyedik évfordulónkról, melyet idén Bath lenyűgöző városában ünnepeltünk.
Pénteken meló után egyenesen a reptérre mentünk és a 9-es bristoli járattal viszonylag kényelmesen, összesen 3,5 óra alatt már Bath utcáin találtuk magunkat, hogy elfoglaljuk hotelszobánkat a North Parade-n.
Reggel nagyon izgatottan keltünk. Én azért, mert most voltam harmadszor a városban és az első két találkozás tapasztalatai alapján tudtam, hogy egyszerűen nem lehet vele betelni, így minél előbb el akartam veszni a forgatagban.. Balut pedig az első találkozás izgalma fűtötte :)
Egy bőséges angolos reggeli után a Sally Lunn's-nál, Bath legöregebb házánál kezdtük a túránkat...

Ezt követően a római fürdőbe, azaz Anglia egyetlen termálfürdőjének múzeumába és a Bath Abbey-ba mentünk..

Ezt követte a nap fénypontja, a város jelképének számító Circus és Royal Crescent felfedezése, valamint a Nr. 1 Royal Crescent múzeum meglátogatása, ami a 18. századi arisztokrata hétköznapokat hivatott megidézni. Itt a személyzet többek között egy igen érdekes témáról, a korabeli személyes higiéniáról tartott előadást - végre eljutottam arra a szintre, hogy már nem bánom, hogy ebben a korban élek, mert így nem kell szégyellnem, hogy napi kétszer fürdök :) - szegény Mr Darcy, mennyire büdös lehetett :)

A múzeumlátogatás után egy bő két órás séta következett a Royal Crescent-et övező Queen Victoria Parkban és a mellette elhelyezkedő botanikus kertben, mely lélegzetelállító színpompában tündökölt a virágzó nárciszoknak és díszfáknak köszönhetően.

Ezt követően jött egy 'Tea with Mr Darcy for two' menü a Jane Austen center Regency Tea roomjában, amit idén végre az én Mr Darcym/Wentworth Kapitányom kiváló társaságában költhettem el :)

Este a Pulteney Bridge, azaz a helyi Ponte Vecchio mentén sétálgattunk, mielőtt betértünk volna egy vérbeli angol pubba egy ciderezéssel egybekötött lakomára.

Vasárnap reggel egy hosszas sétával felfedeztük a Parade Gardens és az Assembly Rooms-ok környékét, majd Angliában lévén jött egy felettébb élvezetes shopping körút, amit a kedvenc Katsu Curry-nkkel koronáztunk meg a Wagamamaban :)

Négykor aztán felpattantunk a Bristol Airport járatra és egy kényelmes, szűk 5 órás utazást követően rengeteg élménytől gazdagon estünk be a genfi kecónkba :)
Nagyon nagyon köszi Balu ezt a csodaszép utat, a legeslegjobb ajándék, amit valaha kaptam :)