2014. április 27., vasárnap

Fagyos Kezdetek New Yorkban

Immár a borús, de mégis tavasziasabb Genfből jelentkezünk, hogy beszámoljunk az első New Yorkban töltött napjaink élményeiről.
Ahogy az első bejegyzésünkből is kiderült, kicsit zötyögősen ment az érkezésünk, ugyanis a New Yorkban tomboló viharok miatt nem kaptunk leszállási engedélyt 1 órán keresztül, így fenn kellett köröznünk a város felett, elveszítve az út során szerzett majdnem egy órás előnyünket és élvezve az óriási széllökéseket.. Végül az eredeti menetrendhez képest 15 perces késéssel, de egyben megérkeztünk bőröndjeinkkel egyetemben a JFK-re, ahol szakadó eső és átlag 4 fok fogadott minket.
Innen taxiba zuttyantunk és a queens-i leprán áthajtva becéloztuk Manhattant, amit az elkövetkező 8 napban nem terveztünk elhagyni :)
A hotelünk az East 54. utcán volt a Madison és a Park Avenuek között, egy közel 5 perces sétára a Fifth Avenue-tól és Rockefeller centertől. Nem sokszor szoktam egekbe méltatni szállásokat, de a Hotel Elysee mindenképp megérdemel néhány kedves szót, mert egyszerűen tökéletesen éreztük magunkat ebben a nagyon tiszta, hangulatos és otthonos kis hotelben, ami igazi menedék volt  a new yorki forgatag után a csendes, komolyzenét játszó könyvtárával, ahol minden délután 5 és 8 között complimentary wine&cheese tasting volt.. Persze lehetett volna több lift az egy helyett, jobb hangszigetelés és halkabb klímák, de annyira otthonosan és kellemesen éreztük magunkat, és annyira ki voltunk szolgálva (ahogy megláttak a reggelinél már hozták a frissen sült gluténmentes péksütiket, húsvéti ajándékok, welcome pack csokikkal és borral, etc.), hogy egy rossz szavunk nem lehet a hotelre. :)
Szóval egy gyors kipakolás és berendezkedés után koccintottunk a könyvtárban egy pohár pezsgővel, és nyakunkba vettük a várost a szakadó esőben, hogy elmenjünk az éppen teljesen felállványozott St. Patrick's Cathedralba a 5th Avenuen, majd elsétáljunk a Times Square-re a 42. utcához és rápillantsunk a Broadway innen induló színház negyedére.. Hát az első élmények elég negatívak voltak kezdve azzal, hogy szó szerint szétfagytunk, valamint azzal, hogy a Times Square még a várakozásaimat is felülmúlta tömeg és szutyok tekintetében.. Nem sokat vártunk tőle, tudtuk, hogy nekünk nem ez lesz a nyaralás fénypontja, de azt nem gondoltuk volna, hogy ennyire igénytelen lesz ez a hely :)

Miután beestünk a Times Square-n található Hard Rock Cafe-ba, közölték, hogy 1,5 óra kb. mire lesz szabad asztalunk.. Mivel szakadt az eső odakinn, azt mondtuk, ok, kivárjuk és leültünk a váróba... Itt a minimális világítás és puha fotel kényelmének köszönhetően én majdnem elaludtam fél 10 körül, így 45 perc várakozás után amikor is szembesültünk a ténnyel, hogy senki a váróból nem kapott még asztalt, úgy döntöttünk, hogy engedve az álmosságunknak lelécelünk, a hotel könyvtárából feltankolunk ingyen sütikkel és ezekkel fogjuk kibírni reggelig.. Ez nem volt nagy erőfeszítés, mert pillanatok alatt elaludtunk :)
Persze másnap én hajnali 4-kor már szuper éber voltam, hiszen otthon már 10 óra volt és ritkán alszom 10-ig.. Egy fincsi reggeli után - ahol is nagy ledöbbenésünkre az ablakon kinézve HAVAT láttunk a utcákon és kocsikon - megkezdtük az első full napunkat a városban. Erre a napra elég feszített programot terveztünk, úgyhogy elsőként is becéloztuk a Rockefeller Centert, hogy megvegyük a jegyünket a Top of the Rock kilátóra.. Szerencsére pont megelőztük a tömeget a sorban állással, így nagyon gyorsan jegyhez jutottunk az 1 órával később induló turnusba.
Abban az egy órában amíg várakoztunk körbejártuk a centert, megnéztük az árkádjait, a koripályát, és híresebb szobrait, domborműveit.. Ez már ezerszer pozitívabb benyomást keltett, mint előző este a Times Square, hiszen valami elképesztő pompában tündököl mind a 14 épülete a komplexumnak és minden nagyon elegáns.. Az idő szép tiszta és napos volt, na de a hideg és a szél az csontig hatolt :)
Szerencsénkre fenn a Top of the Rock-on sokkal de sokkal kellemesebb idő volt és a tiszta időnek köszönhetően tökéletes kilátásunk nyílt  az elénk táruló Manhattanre:

Innen lejutva hatalmas rohanás következett lefelé a 5th Avenue-n a Madison Square Parkon és Flatiron-on keresztül a Union Square-re, ahol is asztalfoglalásunk volt 1:15-re a Union Square Cafe-ba, a város egyik legismertebb éttermébe, ahova ezt az egyetlen normális időpontot sikerült csak foglalnom és ezt is csak két héttel előre :)
Hát az ebéd valami fergeteges volt.. minden egyszerűen isteni volt, így megért minden rohanást és előzetes foglalást. ( nem fényképezhettem, mert Balu szerint ciki :) )
A fejedelmi lakoma után bejártuk a Union Square-t, majd elsétáltunk a híres Washington Square-re, utána pedig átbattyogtunk a Greenwich Village-n keresztül a Meatpacking Districtbe, hogy sétáljunk egy kicsit a Highline-on... Itt már lassan kezdtük nem érezni a lábainkat a megtett táv és hideg miatt, de úrrá lettünk a fáradtságon és visszamentünk a Madison Square Parkhoz, - útba ejtve Teddy Roosevelt szülőházát- hogy megcsodáljuk az egyik kedvenc new york-i épületünket, a Flatiron Buildinget.
Innen aztán beültünk a Genfből is jól ismert Le Pain Quotidien-be , hogy kicsit pihenjünk és melegedjünk egy tea mellett.

Este aztán jött a nap fénypontja, az NBA alapszakasz utolsó, immár tét nélküli, de szerencsére azért elég izgalmasra sikeredett összecsapása a New York Knicks és a Toronto Raptors között a Madison Square Gardenben..
Hatalmas élmény, fergeteges show és egy tökéletes nap volt :)