2015. október 10., szombat

Arashiyama, Fushimi, Kiyomizu Dera

Újabb 1,5 hónap telt el életjel nélkül és a japán túra immár fél éves múltra tekint vissza, de segond, talán pont jó, hogy igy elhúztuk, mert néhány hónap távlatából még jobb kicsit felidézni a nyaralás emlékeit :)
Szóval visszatérve Japánba, Kioto harmadik napja volt az a nap, amire a nyaralás egésze alatt a legjobban vártunk és ugyan olyan szinten szakadt egész nap az eső, hogy szerintem az éves csapadékmennyiséget letudtuk egy nap alatt az egész országra, mégis csak tökéletes emlékként maradt meg bennünk :)
A reggeli 'sárgadinnyés-sakurás buci' után (nem tudom, hogy irtam-e erről a péksütiről a korábbi bejegyzéseimben, de én konkrétan 2,5 hétig ezen éltem, mert ilyen finomat még életemben nem ettem :) vonatra pattantunk és olyan 20 perces úttal ellátogattunk Arashiyama-ba, ahol a hires-neves Sagano Bamboo Forest van... Ugyan a bambuszsétány látványán közel ezer másik túristával és szakadó esővel kellett megosztoznunk, pont olyan csodás volt, mint vártuk :)

A bambuszerdőben tett bőrig ázós séta után dél-Kiotóba látogattunk, hogy megnézzük a Fushimi Inari-taisha szentélyét, ami a Japán utazásunk elsődleges inditéka volt ... A közel 10,000 vörösre festett torii által szegélyezett jó pár  kilométer hosszan elfekvő shrine minden várakozásunkat felülmúlta és gondolkodás nélkül a nyaralásunk csúcspontjává vált..

A kimeritő túrázások után a délután hátralévő részében egy nagyot ettünk és kicsit shoppingoltunk, majd egy hatalmas tente következett, hogy újult erővel vessük bele magunkat a negyedik és egyben utolsó napunkra Kiotóban.
Szerda reggelre számunkra is meglepő módon napsütésre keltünk, amit azelőtt még nem láttunk a városban. Elsőnek a Nijo Castle-ba és annak parkjába látogattunk, ami egyike volt annak a néhány helynek Kiotóban ahol még nagyban virágzott a sakura...

A napot a Kiyomizu Dera templomban folytattuk, majd egy bő 4 órás csodás séta következett a város nyugati részében, ahol kb. 50 méterenként újabb és újabb templomokba és szentélyekbe botlottunk, na meg persze azért egy fél órányi égszakadás is utol ért minket, nehogy véletlenül megússzunk egyetlen napot is eső nélkül :)

Este sétáltunk még egyet a Gion Districtben és egy a Pontochón elköltött kobe steak-kel búcsúztunk a csodás Kyoto városától ami toronymagasan a legnagyobb élményeket adta az utazásunk során :)